tisdag, augusti 05, 2014

Yoga, bönpasta och möblemang


* * *
Tisdag. Varmt. Vattna trädgård. Bottna i tankar kring kropp, kost, synsätt på kroppar (från en bok jag läser, återkommer i frågan) och känslor och reflektioner kring yoga (också bok jag läser).

Delar med mig av finsaker just nu under tiden som tankarna arbetar.

Först är jag inspierarad av yogin Shiva Rea just nu. Yoga till musik har jag aldrig testat förut. Tidigare var yoga ashtanga och fysisk prestation. Även om ett välmående kom på köpet, kanske mycket tack vare andetagen och dristi (fokuseringspunkter). Men ju mer jag öppnar mitt hjärta kommer det till mig att yoga i grunden är något annat.

Spännande. För mig.


Olika former av bönpasta, ytterligare att mat-tillskott i butiken som jag gillar och rekommenderar. Inte bara för glutenintoleranta, utan för alla.


Och så finroliga möbler från Rice. Den klassiska Howard men på tvistat sätt, tänker jag.



Inga kommentarer: