onsdag, augusti 06, 2014

I kvällsljus


* * *
Tar kameran i näven och går ut för att fota den handtillverkade verktygsväskan till motorcykeln som min man fick av några vänner (och fru) i fyrtioårspresent.

Närmare tjugofem grader varmt vid tiotiden om kvällen.

Tittar på verandan genom linsen och tycker att den ser hemtrevlig ut i kvällssolen.

Och den gamla Triumphen är vacker på sitt sätt också, tycker jag. Faktiskt var jag motståndare till mc och mc-kort rätt länge. Tills jag fick tänka om, ville tänka om.

När jag insåg att det handlar mer om detaljer och sinnrika idéer och estetik och dricka kaffe. Att köra också såklart. Men inte ligga som en rem efter E4:an, oskyddad från andra bilister.

När jag förstod det, kunde jag mer omfamna projektet och se skönheten även i det.






Inga kommentarer: