måndag, juni 15, 2015

DIY: En egen ängsvas




* * *
Har gjort en egen version av fina ängsvasen

Klong. En loppisvas och två grytunderlägg blev basen. 

Fint att bara kunna sticka ner få blommor och ändå få en härlig bukett.

*

Jobbar sista veckan med "mina" sidor inför sommaruppehållet. Fick ett mejl från någon chef i koncernen i dag, där det stod att min artikel om adoptionshemligheten var mest läst i hela koncernen. Känns fint.

Hör också att veckotidningarna plockar upp det jag skrivit om, flera av de jag intervjuat de senaste veckorna har blivit uppringda. Det är ju så det funkar, men visst önskar man ibland att det vore mina ord som såldes vidare.

Nåja, det är viktiga historier som förtjänar att berättas. Om och om igen.

Denna måndagskväll har vi ätit köttfärsbiffar, svampsås och ugnsrostad blomkål med smör och vitlök. Sedan har jag och Siri målat andra varvet på utemöblerna innan högläsning och godnattstund.

Nu ska jag tassa ner i raggsockorna och ge senaste säsongen av "Orange is the new black" en chans. Tredje avsnittet i kväll, men jag är inte imponerad så här långt.






Inga kommentarer: