söndag, juni 21, 2015

Maxi


* * *
Det är sällan jag bär långklänning. Klimatet här uppe gör att det blir besvärligt eftersom svepande kjolar och överdragsbyxor går dåligt ihop. När vi var i Thailand hade jag långklänning en del och tänkte på hur bra jag ändå trivs i plagget.

En enda sak man trär över huvudet och så kan man känna sig både drottninglik och bekväm.

Har kommit fram till att det handlar ganska mycket om tyget, hur fin jag känner sig. Vackert fall, skön känsla. Billig bomull, lite mer tältkänsla.

Den här klänningen är inte direkt ny, men jag älskar den svala lättheten av silke och den kimono-inspirerade skärningen. Kommer från en äldre Winter Kate-kollektion och är köpt på Ebay.

På det viset fortsätter jag min tradition med att - nästan alltid - bära maxiklänning på midsommar.

Resten av helgen har jag mest haft linne och mjukisbyxor, dock.


Inga kommentarer: