måndag, juni 01, 2015

Om mors dag


* * *
Återkommer till mors dag med några fler bilder.

Vi hade en stilla morgon hemma (ja, fast Markus var ute och travade ved).

Jag och Siri gjorde oss fina för brunch på Stadshotellet med farmor och farfar.

Genom dagen kände jag mig glad över att få ha min mamma och min svärmor nära. 

Att få fira dem.

Att själv ha blivit firad med fina ord, och hjärthalsband att bära nära bröstkorgen.

Tänker också med vördnad på flera av de kloka, starka kvinnor som delat med sig av sina historier med ledordet "mamma" som röd tråd under de senaste veckornas intervjuer.


Siri ville ha knut, vi gjorde först en inbakad fläta baktill.


Jag tog klackiskorna.


Och min kanske favoritklänning. En Traderaköpt Odd Molly med paljettbroderier i brons.


Istället för underklänningen som hör till tog jag en hudfärgad, på så vis kommer de vackra broderierna fram mer.


Efter en mysig stund tillsammans över god mat och Othello firade vi mamma / svärmor / farmor lite extra med de vackraste av pioner i olika stadier av blomning.

Sedan tecknade Siri medan jag förberedde middagen.


Finaste hjärtat. Sedan bytte hon om till randig tröja och keps.


Koncentrerad.



Blommor på bordet, och så kom syster min och fyllde huset med jordgubbs- och hallondoft.

Hon lagade en god förrätt med sushi-känsla, och så dessert-paj.

Huset stod för varmrätt och dryck.

Så kom mamma och hennes man och vi åt och pratade och skrattade.


Vid det laget lade jag undan kameran.

Och njöt. Av de mina. Och att få vara mamma.


Inga kommentarer: