torsdag, juni 11, 2015

I det enkla


* * *
Så blev det äntligen kväll. Har precis avslutat ett telefonsamtal med mamma. Hör Markus marinera något kött nere i köket, blir mexikanskt till middag i morgon. Siri har fått önska examensmat och det var länge sedan guacemole och carnitas, så jag längtar.

Ute går en gräsklippare någonstans, och så trippar små hundtassar bakom Markus. Vi är hundvakter över några dagar och det är mysigt med liv i vårt trähus.

Jag försöker ta till mig att sommaren rullar in över oss. Det grönskar, men jag cyklar med handskar och fryser.

Torsdag den 11 juni, i morgon är det examen. Jag ska höra "Guld och gröna skogar" i kyrkan och så ska vi fira med jordgubbstårta hos farmor och farfar.

Det vackra bor i det enkla.


1 kommentar:

Marie/Mison sa...

Vi hade exemen i Onsdags och jag fick också höra guld och gröna skogar! Känns surrealistiskt med hanskar i Juni, igår kröp faktiskt termometern upp till 17 grader här. Premiär med kortärmat ute... Det finns kanske hopp ändå! Ha en mysig helg och grillmiddagen låter super!