torsdag, oktober 20, 2016

Nytt hår


* * *
För några veckor sedan tillbringade jag en lyxig eftermiddag hos min fina frisör Frida. Eftersom nacken var ganska bra kunde jag verkligen njuta av att bli ompysslad med hårtvätt och värme och hårfärg.

Istället för slingor gjorde Frida en mörkare färg upptill som går ihop med lite mer slingor längre ner. Det blev så fint! Kanske bäst hittills.

Chokladbrunt, en varm mellanbrun och så ytterligare en lite ljusare nyans.

Jag tar noga hand om håret. Fuktspray, serum och olja morgon och kväll. Och så tvätt och hårinpackning en gång i veckan.

Under en lång period i livet tappade jag en stor del av mitt hår. Från sköldkörtelproblemen, från biverkning av medicinen för detsamma och så graviditet och amning för tio år sedan.

Efter det har mitt hår aldrig blivit sig likt, även om det inte på långa vägar är lika glest nu. Men på grund av det så unnar jag mig att sätta i tejphår. För att kunna fläta och locka, som jag tycker så mycket om.

Så just nu är torsdag ompysslingskväll. Jag går med hårinpackning och passar på att göra ansiktsmask och kanske färga ögonbrynen.

Lyx i det vanliga.

Härligt!



Inga kommentarer: