lördag, oktober 01, 2016

Vila


* * *
Det blev lördag och jag kände att jag verkligen behövde vila, både i sovtimmar och i vad jag skulle göra. Slumrade till strax innan nio innan jag klev upp till frukostbord.

Så har vi varit ute vid havet och tagit en skön promenad vid strandkanten. Solvarm täckväst och gladsandig hund.

Efter lunch hämtade en vän upp mig och vi åkte till bibliotekets höstfest för att lyssna på Martina Haag. Det var roligt att göra något i all enkelhet, och Martina Haag var rolig och slagfärdig när hon berättade om sitt författarskap och sina böcker.

Sedan tog vi en kopp kaffe och satt och pratade till stängningsdags. Det är väl så nuförtiden, att man stänger bibliotek - inte uteställen.

Och nu är jag hemma igen. Efter renbäddning och dammsugning och lite småmålning ska jag lägga mig och lyssna till Siris läsläxa och sedan blir det mustig fisk- och saffransgryta med räkor och hemslagen aioli.

Ett avsnitt The affair på det och lördagen är en guldstjärna i kanten.





2 kommentarer:

Laila sa...

Tack i dag, verkligen trevligt! ❤️

Mari sa...

Ja, det var toppen! Mysigt.