fredag, december 16, 2016

En favorithörna hemma



* * *
Jag tog kameran på rundvandring genom huset innan inredningreportaget för ett tag sedan.

Så här såg vårt extrarum / pysselrum / datarum ut då.



Symaskinen fick jag som inflyttningspresent. Den är väldigt omtyckt och står alltid framme.

Trådrullehållaren har jag köpt på loppis och målat om.


Bilderna på väggen är en blandning av vykort, ett tryck som en kompis har gjort och en gammal karta över Stadsön och vårt hus.


En extrasäng, bra att ha. Jag funderade på att gå och lägga mig där i natt, men orkade inte. Jag hostar och hostar och hostar på nätterna just nu.


De enklaste av kartonger, med olika pyssel i. Mest tyg och mönster.

Jag gillar det grafiska i lådorna, på något vis.


Jag hade drömt om ett stort skrivbord, där man ryms minst två. Jag målade nyss om skivan, till Lovikkagrå. Och klädde om stolen med ett luddigt grått loppistyg (det som syns på bilden med sängen).

Fortfarande så nöjd med datorn också.

Här skriver jag inlägg och redigerar bilder.
Här sminkar jag mig om morgnarna och här syr jag.

En favorithörna, helt enkelt.


Inga kommentarer: