onsdag, december 07, 2016

Selmas saga




* * *
Å, tänk att få vara scenograf för årets adventskalender "Selmas saga". Jag tycker att det är ren njutning att sjunka in i miljöerna. Älskar det överbelastade, bohemiska och fantasin.

Sedan tycker jag om stämningen och handlingen också. Varje dag när de tretton minuterna är slut, känns det som "redan".

Så tyckte jag också om "Tjuvarnas jul" i samma anda. Och varje gång Siri ser "Superhjältejul" och "Kaspar i Nudådalen" blir jag alltid lika glad i hjärtat av att höra ljudet från dem när jag pysslar på i köket.

Jag gillar traditionen, att sätta sig ner tillsammans och se dagens avsnitt. Snart ska vi göra just det, här hemma. Risgrynsgröt till Siri, något annat från kylen till mig. Varsin gravad lax-macka och så ett avsnitt att mysa till.

Sedan åker vi på bokklubb. Det är en onsdagkväll som jag tycker om.


1 kommentar:

Jennie Lind sa...

Selmas saga var jättebra