tisdag, juni 19, 2018

Klänning till midsommar


* * *
När vi var i Thailand för några år sedan
bar jag långklänning mest hela tiden.

Det är ett så himla härligt plagg. Man drar klänningen över
huvudet och är klar. Sedan känns det så härligt med tyget
kring benen, jag känner mig fin och lite mjukt bohemisk.

Men i vardagen är långklänning opraktiskt. Cykelhjul,
regnkläder och slemmiga hundar kommer liksom emellan.

En dag per år brukar jag alltid bära klänning.
Och det är på midsommarafton.

Här nedan hittade jag ett gäng fina inför
Sveriges alternativa nationaldag 
på 
fredag (länkar hittar du i texten):



1) Klänning med lite porslinskänsla i mönstret.
Snygg att matcha med ett par slitna
blåjeans när myggen kommer om kvällen.

2) Söt och mjuk bomullsklänning från Odd Molly.
Fin till nätta sandaler och stora lockar.

3) Kanske ingen klänning man traditionellt
förknippar med midsommar, men jag gillar det
stilrena kombinerat med spetsen. Tänk med en
vit blomkrans på huvudet. Också en modell som funkar
fint med jeans under. Och kanske ett par ballerinas.

4) Långklänning är midsommarfavorit. Vädret verkar
inte bli det bästa i år. Då tycker jag att en mjukt grön
klänning känns perfekt. Ett par stora örhängen
till mjukar upp. Denna är på rea dessutom!

5) En till Odd Molly-favorit. Typisk klänning att klä
upp eller ner. Fin både med svarta klackar och mörkröda
läppar och med flip flops på väg från stranden.

6) Supersnygg grönmönstrad klänning
i knälängd
. En riktig favorit, kvinnligt
utan att vara sockersöt.

Midsommar närmar sig, alltså. Nu hoppas
vi bara på en soligare väderprognos också!


Inga kommentarer: