torsdag, juni 14, 2018

Lista


Vad är du glad för idag?
Den här veckan. Dansföreställningen som Siri var med
i (och som jag såg två gånger) fyllde mig med stolthet,
tacksamhet och glädje. Akrobatiknumret gav mig rysningar
och andra gången jag såg det fick jag knipa ihop ögonen hårt
för att inte börja fulgråta. Glad för examen i morgon, att min flicka
trivs i skolan och för en middag jag ser fram emot på fredag kväll.

* * *

Tre saker som du är tacksam för?
Min familj, mitt liv i det stora hela, jobbet (har skrivit viktig
text och gjort en inspirerande intervju denna vecka).


Vad har du på dig idag?
Låga kängor, gråsvarta jeans, en grå t-shirt från Ajlajk
(fjärde dagen på raken, måste bestämt lägga den i tvätten).
Dubbla halsband i dimgrått och rosa från Soul of Maïa.

{ och skinnhandskar och mössa när jag cyklar ... }


Vad lyssnar du på idag?
Podden Skäringer och Mannhemier när jag
trampar till jobbet. Yogamusik på Spotify på jobbet
för att stänga ljuden ute när jag ska koncentrera mig.

* * *

Vad är du på för humör idag?
Lungt tacksam, med en touch av huvudvärk.


Vad blir det för middag?
Thaikycklingsallad med thaimajonnäs.

Recept finns här.



Hur ser dagens planer ut?
Göra klart sidorna till tidningen, läsa igenom alla texter
en gång till. Springa veckans andra pass, stretcha och
efter middagen ska jag måla Siris naglar inför examen.


Helgens planer?
Vanliga saker som promenader, lördagsmiddag framför
tv:n och ett glas rosé. Kanske blir det grillad bacon- och
avokadosallad. Sedan är jag lite nervös. I helgen ska jag
nämligen springa två pass. Totalt kommer jag upp i
maratondistans denna vecka (drygt fyra mil).

* * *

Vad längtar du efter just nu?
Havet, stenar, stillhet. Att vara på resa med
de jag älskar mest. Sitta på en uteservering
med mjuktrött kropp, titta ut över människor som
strosar förbi och känna doften av grillad mat.




Inga kommentarer: