onsdag, oktober 12, 2005

Blodigt öga


Jag har varit med om världens töntigaste olycka ikväll. Men trots töntigheten så slutade den faktiskt med två blödande sår på ögonvitan och en (mamma)ordination på pencillinsalva.

Så här gick det till: jag står framför spegeln och ska kamma till håret vid ansiktet lite lätt innan jag åker för att dricka te. Plötsligt går kammen av. Alltså kammen går av så en del flyger iväg bakom en möbel. Den andra delen sprättar mig rakt in i ögat. Förmodligen är det två ”tänder” på kammen som orsakar mina sår.

Det är läskigt när man vet att man gjort illa sig i ögat, men inte hur mycket. Visste bara att det gjorde Ont. Så jag gjorde det enda en dotter gör i en sådan situation. Jag ringde mamma. Och mamma undersköterska som stod och stekte kyckling kom för en inspektion av ögat.

En sårskada och ordinerat ögonpencillin. Exakt hur fånigt kan det bli …

1 kommentar:

Hanna sa...

Låter inte kul med sårigt öga! Hoppas att det läker fint, och tur att du har en sån mamma som kan ordinera saker! Om min dag kan jag inte säga mkt än, men kanske ikväll, efter fotbollen, att den blitt lyckad.
Puss på dig Hertiginnan af ankarsgatan!

ps. prova med borste nästa gång, kammar verkar inte vara att leka med!