måndag, oktober 17, 2005

Varmt i Markusland

Det är varmt i Markusland, där jag varit i helgen. I kaminen har det ständigt brunnit några vedträn, tur med tanke på att jag frysit hela helgen.

Kände mig väldigt vuxen i går kväll när jag gick och la mig före elva, och hade planerat frukosten och lagt fram de kläder jag har på mig på jobbet i dag. Hunden är ensam hemma, ska hem till henne på lunchen. Kändes lite hemskt att lämna henne i bädden i kallfarstun, ett fönster är inte tätt där så det drar lite kallt.

Ska köpa en ny biabädd åt henne i dag, en svart + en grå ullig filt att ha i så att hon får det varmt och skönt, prinsessan. När jag ändå slår till ska hon få nytt schampo och mer hundmat. Och sedan är alla mina födelsedagspengar slut.

Mer vuxet: åt älggryta och katrinplommonsufflé till middag i går. Hur många har ätit katrinplommonsufflé - med gräddmjölk?

Inga kommentarer: