måndag, april 24, 2006

Föräldrautbildning del 2

Idag var jag och många andra stormagade kvinnor + blivande pappor på ett fullsatt Krokodil (folk fick stå i trappen) och fick information om förlossning och smärtlindring.

Det var bra info. Först en film om förlossning som jag tyckte om. Tjejen som satt framför mig grät floder när barnen förlöstes. Själv vägrar jag ju gråta offentligt.

Sedan ren fakta om förlossningen och BB, har redan varit på den en gång när jag supportade min kompis som skulle bli mamma och hennes sambo var i Umeå. Lustigt. Nu sitter jag i samma sits, gravid, "själv" med sambon som pluggar i Umeå.

1 kommentar:

Hanna sa...

Vi fick aldrig se den där omtalade videon...men jag gråter inte heller offentligt så det kanske var lika bra. Blev grymt barnsugen när jag fick se Jills utbuktning, tur att ni inte var här samtidigt för då hade det nog blivit en till bebbe gjord i dagarna....Måste fokusera på bröllopsdrinkar och bröllopsresa så att inget händer!