måndag, mars 19, 2007

Boksugen

Det har snöat mest hela dagen och jag har en huvudvärk som inte ger med sig. Hade tänkt åka till stan i eftermiddag och göra roliga ärenden. Bland annat är det en liten tjej som fyller två år snart, dessutom har Anna Gavaldas nya kommit på pocket, så även Gardells "Jenny" och "Montecore". Men snön gjorde mig lat. Barnvagn och regnskydd och blä ... så blev hemma och det var rätt skönt det med.

På tal om böcker pausar jag just nu med Pamuks "Snö" och läser bibloboken "9½ månad" av Annika Lantz. Har läst citat ur boken och hade inte höga förväntningar, men jag måste säga att den överraskat och berört mig. Jag hade fått intrycket att den bara skulle göra sig rolig över graviditetsinkontinens och sådant, men med tjugo sidor kvar måste jag rekommendera! Läsvärd och minnesvärd. Och sorgesam.

För att komma ut lite följde jag och Sirre med på bilbesiktningen, bilen gick igenom. Skönt! Lilla fröken G passade på att göra bajskalas på nämnda ställe med nödvändigt klädombyte som följd. Kan säga att det inte fanns några skötbord på stället.

Idag har jag åter tagit tag i mitt hälsotänk, vi har ätit burritos med lax, guacemole på avocado och keso, groddar, gurka, lök och tomater till lunch och wok med broccoli och kyckling till middag. Det har också slunkit med fyra bananer för att tillfredsställa sötsuget ...

Och Wiweca, jag hittade bra info om det vi pratade om:

Författarframträdanden
Är ni ett bibliotek eller annan organisation som vill bjuda in en författare. Kontakta gärna oss så vidarebefordrar vi er inbjudan.

Nedan följer tips på information som är bra att ha med i er inbjudan (underlättar när författaren ska ta ställning till er förfrågan):
* sammanhang (är det en programserie eller ett separat event)
* lokalinformation (var, hur många sittplatser, mikrofon)
* marknadsföring (annonsering, ev. ”gatupratare”, affischering, flyers eller liknande)
* tidpunkt (dag- eller kvällsaktivitet, förslag på datum)
* kontaktinfo (mail, telefon)
* ersättning avseende resa/arvode

Maila gärna er förfrågan till:terese.brandt@abforlag.bonnier.se

Inga kommentarer: