onsdag, mars 07, 2007

Tråååkigt

Kutiga kvinnor på väg från stormarknaden skjuter på gamla barnvagnar fyllda med matkassar.

Studenter på väg från samma stormarknad drar på plastpulkor fyllda med matkassar.

Det finns tid att lägga märke till detaljerna en dag som denna, när man har tråååkigt. Ingen att hälsa på, inget att göra utom att åka ner på stan men det vill jag inte för jag har inget att handla.

Kollade till och med om kyrkan här intill hade öppen förskola idag, bara för att Siri skulle få göra något kul. Men det var stängt. Däremot verkar det som om babygruppen på öppna förskolan på fritidsgården är öppen imorgon. Så dit ska vi, träffa andra bebisar, sjunga lite. Egentligen trivs jag inte i såna sammanhang, men nu får det fasiken bära för något kul för Siri vill jag göra.

Såg också att det är gratis bebisteater på lördag, kanske dags för Siris första teaterbesök. Eller vad säger du, Hanna?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såklart Siri ska gå på teater! kul för hela familjen, dessutom. Och GRATIS!!! Det är ju som gjort för er, mammaledig och studentekonomin. Det ska börjas i tid. Är det Voff? Isåfall har Love redan sett den. Han verkade tycka att det var ganska bra. Molly ska gå på dockteater på söndag. Men Siri får vänta med det tills hon blir 2. När ni flyttar tillbaka kan jag ansvara lite mer för hennes kulturella bildning.....

Anonym sa...

....Och jag vet allt om desperata mammabarn aktiviteter. Men dom kan vara rätt bra även om det känns lite konstlat. Man är iallafall nöjd när man kommer hem igen. Det känns som att ni har varit borta läääänge nu, men nästa helg ses vi förhoppningsvis. Puss på er!