onsdag, juni 27, 2007

697

Det här är mitt 697:e inlägg och det ska handla om vår dubbelsäng. Eller snarare om vår dotters förmåga att ramla ur vår dubbelsäng.

Första gången Siri ramlade ur sängen var förra veckan. Hon sov middag, vaknade, såg förmodligen den fina, röda lampan på babyvakten och sträckte sig efter dem. Pang! i golvet. Lite gråt, men inte så farligt. Babyvakten fick sig en spricka vid displayen.

Det finns också en mellangång, samma kväll, faktiskt. Då låg hon med benen utanför och överkroppen på sängen när jag kom in i sovrummet.

Och så i natt då. Jag hade ammat henne, vi somnade båda, därför låg hon inte mellan oss utan närmast ena kanten. Hon rullade väl några varv i sömnen och vips hade jag en illgråtande dotter på golvet. Ah! det gjorde ont i föräldrahjärtat kan jag säga.

Dags för ändrade sovrutiner, alltså. I alla fall säkrare sådana.

Inga kommentarer: