måndag, augusti 13, 2007

Hurra hurra hurra

För ett år sedan var hon ganska färsk just nu. En kvart gammal närmare bestämt. Skulle gissa att det var ungefär vid den här tidpunkten vi just förstått att det var en tjej vi fått.

Dagen har varit en strid ström av uppvaktning och vi har alla haft en fin dag. Folk har liksom lyckats pricka in bra besökstider, sådär så det känns som om man hunnit prata med alla.

Siri har varit fin som en pralin i födelsedagsklänning, röda strumpbyxor och pippilotter. Och fått många fina presenter, såklart.

Vid kvart över åtta ikväll gick jag ut med Hemi på kvällsprommis i dimman. Tänkte att den här tiden för ett år sedan hade jag börjat känna de första krystvärkarna. Sedan förlorade jag mig i tankar på morgondagen - lunch hos Hanna, eftermiddagsmys med syster och kvällsöl på stan med Emma. Så kände jag en varm känsla i mig, tittade på klockan, och visst var den 21.15. Den magiska tidpunkten då vi fick träffa vår dotter för första gången.

Snurran sover i sin giraffpyjamas sedan några timmar tillbaka. Jag tycker vi har haft ett jättefint och harmoniskt första år som föräldrar, men jag är glad att vi är där vi är och att vi inte har det gångna året ogjort. För så roligt det är att ha en ettåring, så roligt det är att få vara förälder, att vara två om det och känna att teamwork:et fungerar.

Nu väntar te, jordgubbar och inspelad Ernst.

Inga kommentarer: