fredag, februari 01, 2008

Sykunskap

Storm och hemmaläger i dag. Men i eftermiddag ger vi oss banne mig ut för lite miljöombyte, för då ska det after workas med mormorn i familjen.

På förmiddagen har vi sytt lite, jag och Siri. Jag håller på med en svart trikåkjol. Siri leker med knappnålar och travar små pärlor på varandra, snacka om precisionsarbete. Klossarna på bvc är ju peace of cake i jämförelse ; )

I går hälsade jag på Sanna och hennes nyfödda son Aron. Jag hade tur och fick gosa en massa med honom. Och snusa. Och stryka på kinden. Så fin! Och tänk, han hade ett par av Siris byxor på sig.

Efteråt hade jag lite träningsvärk i armen, tänk att jag bär runt på en 11,4 kilos här hemma, men det är en liten trekilos som ger mig armkramp ... Det var i alla fall mysigt och fint att få umgås med dem några stilla mitt-på-dagen-timmar.

Siri vilar för tillfället middag i spjälan och Markus och Hemi gör detsamma, fast på soffan. Själv ska jag läsa igenom morgondagens krönika en gång till och sedan jobba på med Liza Marklunds "Livstid". Den ska nämligen tillbaka till bibblan på måndag.

2 kommentarer:

Terése sa...

Heja Mari!

Vad kul att du fortfarande syr. För mig är det lite värre med den saken. Men nu har jag ju hittat en annan kanal för min pulserande kreativa ådra. Som för övrigt måste ha legat och vilat till sig, med tanke på vilket tryck det är nu. Det var som att vrida på en kran. Det är en häftig känsla, hoppas den håller i sig, dock inte lika intensivt. Jag tror nämligen att magkatarren ligger och lurar.

Anyway, kul att du för hantverkstraditionen vidare.

Mari sa...

Hej Terése! Jo jag syr fortfarande, och pysslar med en hel del annat i perioder. Det enda som är lite tråkigt är att det är så svårt att få tag i bra och roliga tyger. Din gamla guldgruva var ju helt underbar!

Kul att du hittat utlopp för din kreativa ådra. Jag följer med på resan!