onsdag, april 29, 2009

Projekt klä om

Den här fåtöljen köpte jag på Repris återvinningsmarknad för något år sedan. Ett tag stod den i uthuset, på grund av sin bleknade, lite trasiga brunsmåblommiga klädsel. Sedan fyllde den en rätt bra funktion i vardagsrummet och flyttade in.

Och där har den stått. För ett bra tag sedan beställde vi nytt tyg, men blev inte riktigt nöjda. I går hittade jag tyget på kallvinden och satte igång med häftapparat och sax. Inte en söm behövde sys. Perfekt!

Ljuslyktan kommer från Indiska och några av böckerna köpte jag på Lions loppmarknad.

En till bild på den omklädda fåtöljen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fint! Jag undrar hur du gjorde? Skruvade du först isär den och sen häftpistol?

HÄlsningar

My

Mari sa...

Hej My! Det är knappt så jag minns. Men jag tror nog att jag skruvade isär den delvis. Inte själva sittdynan och ryggen dock men tyget är så "ulligt" att det döljer häftklamrarna. Ett roligt och lättfixat projekt.

/ Mari

Mari sa...

Hej My! Det är knappt så jag minns. Men jag tror nog att jag skruvade isär den delvis. Inte själva sittdynan och ryggen dock men tyget är så "ulligt" att det döljer häftklamrarna. Ett roligt och lättfixat projekt.

/ Mari

Camilla sa...

Jag hittade din fina fåtölj efter att ha googlat efter omgjorda fåtöljer. Fantastisk fin! Kom du ihåg var du beställde tyget ifrån?

Mari sa...

Hej Camilla. Ledsen för sent svar. Tyvärr minns jag inte, googlade nog bara fuskpäls. Perfekt att klä om med, då alla häftklamrar döljs av tyget.