fredag, april 10, 2009

Vintage stories

Linne från Kapp Ahl:s vintage stories fick föja med hem. Den högra bilden är ett
utsnitt av ett fantastiskt hantverk jag fick av min svärmor i dag.
Monogrammet är ljuvligt! Ser fram emot att kunna pynta något, kanske Siris säng, med denna.

Gammal träback från mamma som rymmer
gammal spets och skrivarpapper.

Fina Hemi väntar på något gott från bordet.
Annars skulle hon inte ligga på trägolvet.


Jag och Siri har klätt påskriset. Humlan tittade på.

Påskblommor på flera ställen. Markus fick från jobbet även i år.

Halsband, också från Kapp Ahl. Kanske inviger på födelsedagsfest imorgon!


I dag har varit en sådan skön, oplanerad dag. Siri sov längre än vanligt, sedan lekte hon med sin nya Play doh både länge och väl. Vi svängde förbi Lidströms på förmiddagskaffe och tjejerna lekte.

På väg därifrån somnade Siri i bilen så vi stoppade på Sunes och åt varsin parisare till lunch i bilen samtidigt som vi körde runt och tittade på tak (ombyggnads-skada ...).När S vaknade åkte vi till farmor och farfar och drack eftermiddagskaffe, Siri fick lite påskpresenter och jag fick med mig ett fantastiskt hantverk. Vi blev även bjudna på påskmiddag imorgon.

Vi har också bakat kanelkaka och hemgjord pizza. Markus och Hemi kom just in genom dörren, ska gå ner och göra dem sällskap nu.

Glad påsk, kära ni!

2 kommentarer:

annalarssonphotography sa...

Visst är KappAhls nya kollektion Vintage Stories ljuvlig? :)

Jag kom hem med två nya raringar idag. Det behövdes kan man säga!

Vackra bilder Mari!

Glad Påsk!
Kram

Mari sa...

Verkligen ljuvlig! Jag skulle ha kunnat köpa i stort sett allt : )

Glad påsk, kära Anna.