torsdag, juni 17, 2010

Det tog fem år



Det så kallade stupet mellan över- och undervåningen som stått öppet så länge vi bott här är nu en saga all.

Jag och vår snickare har skissat på en lösning och första delen är nu klar. Till en början var min tanke helt enkelt ett enkelt räcke, men istället för att få en dammsamlande yta valde jag att nyttja platsen bättre. Därför ska en platsbyggd sittbänk med öppningsbart lock placeras i öppningen. Blir toppen för extratäcken eller utklädningskläder.

Sedan var det något med utformningen, speciellt på yttersidan, som påminde om en ram. Och jag tänkte (nu känner jag mig som Ernst) varför inte tapet istället för bara vit färg.

Eftersom en färsk tapetrulle anlänt till toan uppe tog jag några mindre bitar och tapetklistrade fast.

Fint så! Och betydligt mer säkert.

11 kommentarer:

Anonym sa...

SNYGGT! Var får du alla dina fina ideer ifrån?

Elin sa...

Grymt fint!

Anonym sa...

Supersnyggt !!:) :)
Kram Maria

Lina sa...

Toppen och helsnyggt! En kvinnlig Ernst behövs så Go Mari! Gillar dina idéer och jag tror att de behöver en alldeles egen etikett här på din blogg. Eller?

Kram

Hanna sa...

Jättefint! Skönt med säkerhet som är snygg :)

Mys liv och hem sa...

Superfint och så somrigt..

Sarah sa...

Du är ju så förgrymmat effektiv. Önskar att jag kunde hitta lite av din energi till alla mina halvfärdiga projekt... Och vackert som vanligt :)

Anonym sa...

Hej! Fint, men vad heter er snickare. Går han att anlita eller är den en vän till familjen? Vi är i behov av en bra hantverkare som skulle kunna sammanställa en spaljé.
Hälsningar J

Mari sa...

Tack! Ja, vart kommer alla idéer från?! Ibland ständigt närvarande och uppdykande och ibland ekar det tomt : )

Tack Elin!

Jo, det är en bra kombo, Hanna. Särskilt farfarn är nog nöjd, han har varit bekymrad! Jag måste erkänna att jag är lättad jag med, speciellt när det är flera barn uppe känns det tryggt.

Tack My! Jo det blev rätt somrigt.

He he, Sarah, snart tvärdör nog min pysslar/fixarlust och då lär den väl ta en paus på några år! Och tack för snälla ord : )

Hej bästa J. Vår snickare är en man med alldeles för få timmar på dygnet (där jag är en av slavdrivarna ; ) så jag tror inte han är aktuell för någon anlitning just nu, men jag kan kolla med honom!

Laila sa...

Verkligen superfint!!!!! I like!

Mari sa...

Tack Laila : )