tisdag, juni 01, 2010

Glitter och häftgrund

Sommaren kyler mot fötter och händer när jag cyklar till jobbet.

Men ändå.

Vattnet är glittrigt blått och trädens skira bladverk vajar grönt.

Försommaren är här och jag har jord under naglarna. Kvällarna är en blandning av soltrött barn, studsmatta, grundmålning av staket och maskrosbuketter.

Jag har svårt att komma i säng om kvällarna, så många projekt att genomföra. I söndags lyxade jag dessutom först med glasstårta hos mamma och sedan jordgubbstårta hos svärmor. Sockerchocken var total och jag sov riktigt dåligt. Men gott var det!

I kväll träffar jag några vänner, fikar (dricker te, mår trots allt bäst utan socker) och ser på "Sex and the city 2". Tror inte på handlingen efter alla recensioner, men förväntar mig en stund av flärd och underhållning.

Inga kommentarer: