lördag, januari 21, 2012

Huset för mig själv

Jag har haft huset fullt med fina, lekande flickor i dag. Och trevligt spontan-kaffe-besök.

Jag har bakat bröd, hängt upp tavlor, serverat mellanmål och städat.

Men en timmes andningspaus vid middagstid var skönt.


Vid halvsju-tiden promenerade jag och Hemi genom snöfallet. Jag åt middag och drack vin tillsammans med min svärmor och svärfar.

Siri stannade kvar för översovning med sin kusin. Och Markus jobbar. Så jag och Hemi har huset för oss själva. Hon har redan slagit sig till ro i dubbelsängen.

Och jag, jag ska snart krypa ner i renbäddad säng. Jag har ställt väckaren till imorgon bitti. Då tassar jag upp, drar på mig löparkläderna och springer en runda.

Sedan frukost med fruktsallad, hembakat bröd på sötpotatis, linfrön, boveteflingor och torkade aprikoser - toppat med en avokadokräm med olivolja och parmesanost. Och en stor kopp kaffe.

Det är helglyx för mig.

3 kommentarer:

Magnus Borg sa...

Låter som en underbar frukost! :)

Anonym sa...

Skulle du inte kunna lägga ut ett recept på brödet? Det lät både gott och nyttigt. /Magdalena

Mari sa...

Ja, Magnus. Den var underbar!

Absolut Magdalena, det kommer : )