fredag, januari 20, 2012

Träningsredskap

Jag har tänkt om lite, eller tänkt nytt lite, när det kommer till träningen. Morgonyoga före klockan sex. För det mesta bara solhälsningar, någon gång den stående serien och ytterligare färre gånger så långt som jag gör i första serien. Egentligen utan krav, mer en prövotid för att vänja kroppen vid morgonyoga.

Och så funderar jag på att säga upp mitt Korpenkort. Jag har tränat där så länge. Jag gillar det. Jag underhåller mina resultat. Men samtidigt ... ja jag vet inte.

Istället tränar jag nu enligt hemsidan Bodyrock.tv. Crossfitpass på 12 minuter, och så lite uppvärmning på det. Effektivt och enkelt. Och hemma. Därav bilden ovan. Hopprep, en matta, en pall, en väska som agerar tyngd. Så mycket mer krävs inte. Har också bytt ut väggklockan mot en gymboss-app i telefonen. Smidigt.

Inga kommentarer: