fredag, mars 30, 2012

Dagen i bilder

Påskpyssel efter önskemål.




Två fantastiska buketter. Vitt, krispigt, ranunkler, tulpaner.
Så vackert. Fina krya-på-dig gåvor.



Mer påskpynt. Detta är ungefär det huset förmår. Siri
tycker det är mesigt och skulle nog hellre gå all-in.

Anledningen till hemmavarandet. En snedsvullen mage.
Bättre idag, har vankat runt kvarteret. Det drog
lite i såret, men skönt med frisk luft.

Vems dotter? "Vänta mamma, jag ska bara fota melliset, det blev så vackert."

Sol ute.

Njuter av solen och sover faktiskt en stund
på bron medan Siri bygger ett sandslott.

Enkel middag, råstekt broccoli och lax i ugn.

Och så ytterligare blommor. Från journalistklubben.





Jag har sovit gott i natt, i min egen säng. Det drar och sticker i såret och jag är svullen men inte lika orörlig. Det känns mycket bättre, bara det är jag är yr och illamående. Nåväl, det blir bra.

Snart.

Så är det!

Har fått en massa fina tänker-på-dig-blommor. Och Siri har mycket omtänksamt försett mig med ett egenskapat mellanmål. Kesella, honung, russin, kanel mandel och kokos i en fin skål. Fint! Och klart man mår bättre då.

6 kommentarer:

Sara sa...

Hoppas vi inte tröttade ut dig för mycket i går, jag & Sixten. Kram och krya på dig!

Anonym sa...

Men gullunge!! Krya på dig! / Marajja

Lisa sa...

Krya på dej<3

Maria sa...

Så bra att Siri tar hand om dig då blir du snart pigg
Kram till er bägge och krya på dig

Amanda sa...

Krya på dig!
(Jag trodde att bild 1 var en samtida Carl Larsson-målning.)

Mari sa...

Nej Sara, det var roligt att ni kikade förbi! Kram till dig.

Tack Marajja : )

Tack snälla Lisa.

Eller hur Maria. Jag har tur!

Tack så mycket Amanda, vad fint.

Och glad påsk, fina.