måndag, mars 26, 2012

Spring i benen & hallonglass

Jag instämmer till fullo i Siris sista ord innan hon somnade igår:

"Jag vill inte somna, för jag vill inte att helgen ska ta slut."

För fint har vi haft det i helgen. Lediga tillsammans. I lördags åkte vi till Skellefteå. Åt brunch med vänner och strosade på stan. Handlade på Ica Maxi och åkte hem och lagade mat tillsammans, alla i familjen.

I går mötte jag upp pappa och andra i Pite runners och sprang min första mil. Eller det blev närmare 1,3 mil. Tunga ben, lite onda slemsäckar vid hälarna och känningar i benhinnorna. Men annars skönt att rensa systemet och vara igång.

När jag kom hem åkte Markus och Siri till kusin Svantes födelsedagskalas. Jag duschade, drack kaffe vid "Downton Abbey" och städade. Bouef Bourguignon, rött vin och hallonglasstårta tillsammans med mina svärföräldrar senare om kvällen.

Så avslutade vi helgen med dokumentären "Page one" om The New York Times.

Och ja. Jag skulle gärna fortsätta i samma anda en dag till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga brudar!

//Kurt

Mari sa...

Tack!