onsdag, januari 09, 2013

Ljuset, det guldiga




Jag tittar på det. Ljuset, det guldiga vackra. Jag ser det inifrån.

Alltså, jag ska inte gå in på detaljer. Men jag trodde det skulle vara en enkelt avklarad magsjuka. Och det var det.

Men nu efteråt. Jag blir liksom aldrig piggare. Sirap i benen. Frusen och trött. Sover mest hela tiden. Jag hade tänkt arbeta hemifrån i dag. Det har inte funnits på kartan. Och det där med att börja äta igen, det går mycket trögt. Mycket.

Jag tror faktiskt det måste bli ytterligare en hemmadag.


4 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Sicket elände! Det är inte kul att känna så. Har du provat att dricka klassisk hederlig vätskeersättning? Den är bra även om man slutat kräkas, för den innehåller div salter etc som man förlorar. Och MASSOR av vätska, jag menar typ 3-4 liter. Krya på dig!

Livet på Storgatan sa...

uff så trist, vila ordentligt! Kram Jill

Mari sa...

Tack för ditt tips, snälla Marie. Nu börjar det kännas bättre, men jag hade kvar någon vätskeersättningstablett sedan vår segelsemester. Kram.

Ja, trist Jill, men det går ju över som tur är. Jag börjar känna mig utvilad nu : ) Kram!

Mari sa...

Tack för ditt tips, snälla Marie. Nu börjar det kännas bättre, men jag hade kvar någon vätskeersättningstablett sedan vår segelsemester. Kram.

Ja, trist Jill, men det går ju över som tur är. Jag börjar känna mig utvilad nu : ) Kram!