fredag, januari 11, 2013

Speglingar









Jag mår bra nu, ungefär bra i alla fall. Jag har varit inom hemmets väggar sedan i måndags kväll.

Och jag längtar inte ens ut. Känner ingen rastlöshet.

Skulle bara kunna försjunka i ytterligare en bok eller film.

Men jag känner mig själv. Och jag vet, att i morgon eftermiddag när Siri har en vän här på besök och Markus har åkt till jobbet, då blir jag rastlös. Då känner jag mig utan. Honom.

Så därför tar vi en liten sväng på förmiddagen. Även om jag just då helst stannar hemma, dricker kaffe och viftar på tårna i fårskinnstofflorna.

Men jag känner mig själv, och vet att jag behöver stimulansen.


7 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Skönt att höra att du mår bättre. Och härligt att du inser att du kommer att sakna honom - innan han åker så att Ni kan gör något åt det ;)Du får se ensamheten som kvalitetstid. Tänk tillbaka på då Siri var mindre och du inte önskade annat än att få sjunka ned i soffa med en bok och inte bli störd på ett par kapitel. Drick ett glas vin, somna i soffan och bara njut! Ha nu en bra helg! Man vet aldrig vad nästa vecka utlovar....

Mari sa...

Å, du har så evinnerligt rätt i din kommentar, Marie. Jag försöker se det som kvalitetstid och jag gör det där som jag vill. Yogan, hårinpackningen, boken, den romantiska filmen ... men jag har svårt att njuta fullt ut. Ibland blir det nog för många kvällar helt enkelt, då blir det svårare att njuta än när det bara rör sig om någon enstaka. Men ändå, ett lyxproblem!

Hoppas att din helg blir fin och fylld både av familjeliv och praliner och en god bok i soffan ; ) Kram till dig.

Anonym sa...

I read this piece of writing completely on the topic of the resemblance of most up-to-date and previous technologies, it's remarkable article.

Look at my blog post ... mouse click the up coming website

Anonym sa...

Hi, I log on to your new stuff on a regular basis. Your humoristic
style is witty, keep doing what you're doing!

Feel free to surf to my homepage :: www.Modellbau-ravina.at

Anonym sa...

Wow, superb blog layout! How lengthy have you ever been blogging for?
you made running a blog look easy. The whole look of your
web site is wonderful, let alone the content material!


My page :: mouse click the following web site

Anonym sa...

I almost never comment, however i did some searching and wound up here "Speglingar".
And I actually do have a couple of questions for you
if it's allright. Could it be only me or does it look like a few of the remarks appear as if they are coming from brain dead individuals? :-P And, if you are posting on additional places, I'd like to follow anything fresh you have to post.
Would you make a list of the complete urls of your social
sites like your twitter feed, Facebook page
or linkedin profile?

Feel free to visit my website unwanted clothing items

Anonym sa...

I blog frequently and I seriously thank you for your information.
This article has really peaked my interest.
I am going to take a note of your site and keep checking for
new details about once a week. I opted in for your RSS feed too.


my blog post; http://matap.dmae.upm.es/