torsdag, mars 13, 2014

Mini-utmaning


* * *

Lägger i ordning träningskläder inför någon slags halvdagsutmaning i morgon.

Det är ett kompisgäng som skall utföra en fyratimmars-träning och jag har bjudit in mig på ett hörn.


Så det blir gemensam lunch och sedan långt spinningpass, följt av tabata och body balance.


Sedan avslutas det hela med en mils promenad. Därefter fortsätter kvällen med bastu och middag, men när jag är enda dam så tänker jag ringa efter hämtning och åka hem till familjen då. Förmodligen mer fredagstrött än vanligt.

Men det ska bli kul att träna i grupp, att göra en slags miniutmaning. Brukar vara bra för humöret.

Och på måndag ska jag styra upp min egen träning.

Investerar en hel del tid i styrketräning, löpning och crossfit, men har ingen direkt plan och inget direkt mål. Går på lust och känsla och kör på i min ensamhet.

Nu ska jag testa att ta det ett steg vidare, med hjälp av någon som kan. Inte sjukgymnastik-känsla utan grr-tränings-känsla.

Det blir också kul, och svettigt. Hoppas att träningsvärken som jag gissar att jag kommer att skaffa mig i morgon hunnit lägga sig bara.



Inga kommentarer: