söndag, november 16, 2014

Explodera


* * *
Skriver om filmen "Förr eller senare exploderar jag" i tidningen. När jag såg bioreklam för den tänkte jag att jag aldrig i livet skulle se den. Men sett den har jag, och den berörde mig sådär innerligt.

Skriver också om skägg på olika sätt. Historia, kultur, att skägget verkar vara en slags frizon för att både känna på och kommentera hur man vill. Ett jätteroligt jobb att göra.

I morgon lever jag mig in i nästa ämne som handlar om något helt annat.

Mellan film och skägg och nästa reportage har jag haft en helg med bio (fast filmen slutade fungera tio minuter innan slutet), vegetarisk favoritgryta, sovmorgnar, träning i gymmet på jobbet där Siri följde med och där vi avrundade med varm choklad och pingis. Jag har testat spel inför årliga speltestet i tidningen med god hjälp av familj och farfar, som varit här på middag.

Jag har också gungat framför brasan i vår hängstol med en hälsa-på-hund i famnen.

En finhelg, som gör mig varm i magen.

Nu återstår te och tv-timme innan bok och säng.

Och det är vitt ute. Vitt och fint.



2 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Fin helg! Ser fram mot att få följa din vecka. Hoppas på vitt också...

Mari sa...

Ja, det har varit en fin helg. Hoppas på detsamma för dig :) Kram.