onsdag, november 26, 2014

Skattkammarön



* * *
När jag tittar in i Siris rum får jag lite skattkammarkänsla. Som en omfamnande sagovärld med lampa som skänker spetsmönster till rummet.

Vi lade in en mustig matta, skön att sitta på, som vi lånat av hennes farmor och farfar.

Så kom skärmarna med fransar upp, som en dekoration i fönstret. De snurrar lite av elementvärmen. En glödlampa med fin tråd lyser upp dem underifrån om kvällarna.

Själv är jag sliten med dålig nacke i veckan. Men i grunden känns det bra. Har tackat ja till att lära upp mig i ny roll på jobbet, skall gå bredvid lite för att kunna göra kortare inhopp sedan. Och även om det inte är något jag drömt om så tycker jag om att våga tacka ja till något nytt.

Ungefär så är livet denna novemberonsdag. Två reportage gjorda, ett viktigt samtal vid läggdags med min dotter. Nackont och ny utmaning. Mer innehållslösa mitt-i-veckan-dagar kan man ha.


Inga kommentarer: