söndag, november 02, 2014

Presenter vi fått ge


* * *
Här är några presenter vi fått ge bort på sistone.

Först en hemgjord drömfångare. Min svärmor har nämligen åkt för att jobba i Thailand i sex månader. För att skicka med henne något kärleksfullt på resan och för att samtidigt berätta för henne hur mycket vi bryr oss och hur vi inspireras av henne och tycker att hon är modig ville vi skapa något för henne att ta med.

Något lätt och litet, med mening.

Så såg jag dessa hemgjorda drömfångare i senaste numret av Family living, och då visste jag.

En gammal spetsduk, en broderiram och så fjädrar (påskpynt) och träpärlor vi hade hemma.

Jag tycker om den, och när tillfälle finns ska jag göra några att ha här hemma också.


Sedan denna burk med alkohol till en vän som fyllde år.

Mest tilltalades vi såklart av formen och etiketten. Den blev uppskattad också.




Och så ett doftljus, handgjort i Piteå. Av ekologiskt rapsvax med eteriska oljor. Inga konstigheter, bara rena produkter och ett ljus som brinner hela vägen ut i kanterna utan att det blir en sådan "tunnel".

Istället för klassisk veke, en träveke som sprakar lite när man tänder.


Jag fick också en present kan man säga, medan de två nedersta paketen öppnades fick jag hålla i en liten glad guldklimpsbebis med röda kinder.

Vinst - vinst, på bästa sätt.


3 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Fina presenter! Ljuset blev jag särskilt intresserad av. Undrar om det säljs någonstans i Luleå dit jag åker imorgon.

Mari sa...

Vet inte om det finns någon återförsäljare i Luleå, men kolla på Hing.se - helst vill man ju dofta innan man köper!

Anonym sa...

Den fina drömfångaren sitter ovanför min säng kanske jag drömmer mkt om er därhemma kram wiweca