måndag, januari 19, 2015

Dagens utsikt


* * *
Av dagens planer blev intet.

Efter en natt på badrumsgolvet har jag haft soffläge. Om eftermiddagen dristade jag mig till att göra upp eld i kaminen, skura toaletten och äta riskakor och dricka julmust.

Tydligen var det dags för den årliga magsjukan. Den var snabbt övergående, men min rygg gillar inte särdeles mycket en natt på klinkergolv - även om vi har golvvärme. Så ja, jag är lite mör nu.

När Siri skulle kliva upp i morse var jag inte speciellt kompatibel. Men med dörren på glänt hjälptes vi åt att göra henne klar för skolan, så kom farfar och hämtade upp och skjutsade. Det slår det mig, så stor hon har blivit. Hon liksom kavlade upp ärmarna och gjorde det hon behövde.

Under kvällen har hon jobbat med matematikläxan och jag har halvslumrat. Nu har vi haft högläsning och det är snart dags även för mig att komma till ro.

Hoppas på en lugnare natt, att resten av familjen slipper.

En vilodag till, och sedan ska jag vara på banan igen.


5 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Huvvva, klinkergolv är inte bra, inte magsjuka heller....

Hoppas du kvicknar till fort och resten av familjen slipper.

Anonym sa...

Magsjuka är liksom en nära döden upplevelse tur det går över snabbat Wiweca

Mari sa...

Nä, klinkergolv och magsjuka är ingen höjare, Marie. Hoppas verkligen resten av familjen slipper, speciellt med tanke på flygningarna vi ska göra i helgen.

Eller hur, tur det går över snabbt, Wiweca. Kram!

Catarina sa...

Krya på dig

Mari sa...

Tack snälla Catarina!