torsdag, januari 08, 2015

Snötorsdag


* * *
Jaha, vad ska man säga om den här torsdagen då?

Kanske att den var snöig och tungcyklad. Det tog 45 minuter mellan ytterdörren hemma och jobbet (med ett stopp för avlämning av barn på skola). Perfekt vardagsmotion.


Vidare har jag suttit i fyra möten. Två fackliga, och två feedbackträffar med studenter. Tillsammans med lediga dagar i början på veckan betyder det att jag har fyra oredigerade sidor till morgondagen. 

Det blir en utmaning innan soffan och Kändisbarnvakten och Wild kids till kvällen. Ungefär där brukar jag slumra till! 


Så har jag ätit krämig blomkålssoppa toppad med rostad mandel och hembakt, glutenfritt bröd.


Och fotograferat mig i spegeln som synes. Gamla Odd Molly-plagg i form av kort klänning med broderade paljetter och en silkesomlott som fångar upp samma nyans i mönstret. Läser att Per Holknekt och Karin Jimfelt-Gahatan, som startade Odd Molly, ska lansera ett nytt klädmärke till våren: Non Sense. Låter intressant, tycker jag.

Så går en torsdag. Jag cyklar genom snö och pratar mycket, skriver litet. Känner mig trött och tunghänt på tangenterna. Och strax är det helg. Igen.


Inga kommentarer: