söndag, januari 18, 2015

Lingonsked



* * *
Dagarna rullade iväg. Den senaste ryggbehandlingen tog hårdare än jag förstod. Krävde mer återhämtning än jag räknat. Glad att jag inte gjorde det nära inpå vår långflygning.

Nu känns det bättre, men efter rådgivning med han som behandlar mig låter jag vikter och skivstänger vila från och med i torsdags och över resan. Därför går jag i mål nu / tar sista tiden på min träningsresa efter att vi kommit hem.

Envis är jag, men för det behöver jag inte vara envist dum mot mig själv. Träningshelgen som jag tänkt vara med på, fick jag därför också hoppa över.

Helgen har istället fyllts med många små saker. Kusinlek och matlagning. Tillsammanstid och ensamtid. Promenad i kvällen, fira syster som fyller jämnt, packning. Presentleverans av Barbie-sagoslott till en vän till Siri.

Och så har vi provianterat inför veckan. Jag har förberett sådant jag bakar själv och ofta återkommer till. Mellanmålskaka med lingon och havregrynsbröd med kesella.

Veckan som kommer är fylld av att-göra på olika vis. Jag förbereder mig så gott jag kan.




Inga kommentarer: