torsdag, november 19, 2015

Tänder stjärnorna


* * *
Jag har varit så svettig och blöt efter cyklingen i blötvädret i dag. Handskar som aldrig hinner torka, överdragsbyxor som börjat läka igenom. Blötsnö från ovan.

Så när Siri och Markus åkte iväg för torsdagsbalett så tog jag en lång och nästan onödigt varm dusch. Det var så oändligt skönt att låta huden bli riktigt röd, fötterna nästan svullna.

Kroppen varm och tung, benen värker lätt efter sista träningspasset och jag känner mig sådär skönt trött. 

I veckan har jag flyttat in till ett tillfälligt kontor för någon månad. Vi sitter alla gemensamt nu. Det är trångt och har en tendens att bli hög ljudvolym och dålig luft.

Samtidigt är det något fint i att sitta sammans också, man får nära varandra, lättare att fråga. Jag känner mig mer delaktig. Och i morgon blir vi bjudna på frukost på jobbet. Det känns ändå lite fint, sådär en fredag i november.

Så hoppas jag kunna ro ihop fina sidor med bra läsning till lördag. Jag hoppas på lite god andrafrukost i morgon ~ och så har vi en fin ledighelg att se fram emot.

Nu skall jag tända stjärnhimlen innan Siri kommer hem och så ska jag umgås med min massagerulle för en stund.


Inga kommentarer: