fredag, februari 12, 2016

Jobbvecka


* * *
Några dagar i veckan har jag letat mig utanför huset. Bytt ut mjukisbyxor med hundhår och valpsaliv mot mer representativ klädsel. Tagit mig vidare till jobb, arbetskamrater och universitet.

Jag har fotat, intervjuat, skapat text. Läst studentartiklar och träffat dem i små grupper för feedback. Och i morse mötte jag en kompis och kollega för att ta del av Norrbotten media week i form av en frukostföreläsning.

Inspirerande, bara att höra andras tankar, träffa människor man tycker om och byta kontoret mot annan miljö för en stund.

Sedan full arbetstakt mot helg. Och nu är vi här. Vi har en soffkväll efter ryggraden. Med kändisbarnvakter, fixade rum och Hedenhösfamiljen. När nioåringen somnade såg vi första avsnittet av "Gåsmamman". Lovande, tycker jag som saknar "Bron".

I helgen tänker jag träning lördag och söndag. Kroppsstyrka med Siri och sedan pingis på lördag. Veckans långpass på söndag.

Träffa vänner, jobba lite och äta gott framför Mellon är andra hållpunkter när vi låter bli att ställa väckaren och sover tills vi helt enkelt vill vakna.


Inga kommentarer: