måndag, februari 15, 2016

Mina hjärtan


* * *
Den fantastiska varelsen Siri Gustafsson hade skapat alla hjärtans-kort till hela familjen.

En sådan otrolig kärleksgåva, med fina ord till alla och envar.


Handsydda hjärtan.


Själv väckte hon mig på söndagsmorgonen, vid halv nio.

Hade hällt upp mat till hunden.

Och på köksbordet väntade omlett med skinka och sallad. Paprika i hjärtform och en stor mugg kaffe med vispad grädde i.

Alltså. Den kärleken.


Och så de andra två i familjen.

Det finns inte ord för hur mycket jag älskar dem heller.

Mannen i mitt liv. Min andra hälft, min pålitliga klippa som ger mig luft under vingarna.

Han som vet mig, ser mig. Bekräftar mig.



Ja, är det alla hjärtans så är det.


Och hon. Valpen som blev fem månader i förra veckan.

Som den sista pusselbiten i vår familj. Hon är redan oändligt älskad.

Det var ju så. Att det var just hon som skulle komma till oss.


Inga kommentarer: