torsdag, juni 16, 2016

Böckerna


* * *
Förra veckan när det stormade som mest hade vi bokklubb hemma hos mig.

Istället för att fota boken, Simma med de drunkade av Lars Mytting, så tog jag några bilder av delar av fikabordet.

Eller fika och fika. Förutom den här sötnosen bjöd jag på lyxigare hårdbröd och goda ostar, småskuren melon och körsbär.



Cheesecake är ingen superfavorit i vår familj, men den här frusna varianten fick höga betyg.

Maltesergodisarna i själva kakan blev snygga när man skar upp.

Och daimchokladtoppingen påminde lite om knäck, tycker jag.


Det som blev kvar av den finns inte längre kvar i frysen, kan jag säga.

Och boken, den blev en riktig favorit för mig.

I går var jag på säsongsavslutning med min andra bokklubb. Inte heller det var någon solig sommarkväll, men kanske rätt bra bokklubbsväder.

Hur som helst en fin kväll som jag blir varm i hjärtat när jag tänker på.



2 kommentarer:

Hanna V sa...

Låter som en fantastiskt god kaka! Kan man få receptet? :)

Mari sa...

Absolut. Här hittar du receptet: http://www.jennysmatblogg.nu/2014/08/05/maltesers-cheesecake/