torsdag, juni 30, 2016

Sommarbilder


* * *
Semester hemma blir annorlunda än semester borta, såklart.

Mer vardagslikt. Men också, mer tid för att ligga och läsa, för högläsning på verandan. För cykelturer och samtal och att bara sitta på trappen i skuggan.

Vi har tagit en sväng med lite sjukt barn och en hund som rullat sig i hästbajs senaste dagarna, så jag har låtit dammsugare, skurmopp, tvättmaskin och dusch jobba extra flitigt kan man säga.


Men nu glömmer vi det och går vidare.

Fint att följa sommaren i trädgården.


Och att ta en cykeltur till vattnet om kvällen. Prata om stort och smått, göra vasskonstverk och spana på båtar. Inte behöva skynda vidare.


Äta ost- och äggplättar på verandan och läsa högt för varandra i timmar.


Att åka på knytkalasmiddag och prata bort några timmar med fina vänner.


Att skicka med Siri och hennes vänner matsäck när de ska bada i poolen. Att se dem göra konstverk av blommor ...


... och att de förevigar konstverken och messar bilderna till mig.

Det är sådant jag vill minnas av min sommar 2016. Vardagssemestern, de förgängliga konstverken, en hund på bröstet. Och att jag blivit moster, såklart!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Härliga bilder! Vi har också en ovanlig semester i sommar med bara lite tid tillsammans allihopa. Trist men som du också är inne på, kanske det bästa för just detta år.

Mysigt med hästbajs på vovve ;) Det är sådana gånger diverse rengöringshjälpmedel är extra uppskattat tänker jag. Hoppas att Siri har kryat på sig och att ni får en fortsatt fin semester.
Kramar/Anneli

Mari sa...

Tack Anneli :) Ja ibland kan det vara svårt att acceptera vissa saker men precis som du är inne på - ofta kommer det något gott (och kanske oväntat) ur det också. Och jag kan säga att jag dubbelanvände rengörings-schampoot den dagen! Och nu håller jag noga koll på henne när hon svassar iväg i dikena! Huga.

Siri mår fint igen, just nu är hon och badar för jag vet inte vilken gång i ordningen denna sommar.

Tack för din fina kommentar, jag blir glad av den!

Kram!