tisdag, juni 21, 2016

Yogadagen


* * *
Eftersom att vi har pusslat ihop våra semestrar för att våra flickor ska få så lång ledighet som möjligt i sommar så är vi inte lediga något tillsammans, jag och min älskade skäggige.

Tröstar mig med att vi har kvällar och helger tillsammans, som man kan leka gemensamsemester på.

Jag är först ut och är nu mitt uppe i min första semestervecka. För att vi ska kugga i varandra bestämde jag mig på förhand för att hålla dygnet någorlunda lika. Inte så att vi kliver upp med arbetaren 05.15, men strax före sju ringer väckaren.

Sedan är det frukost för alla, promenad - eller springtur - och sedan hemmaträning för mig följt av lunch och sedan hittar vi på något. Vädret har varit småruggigt så vi har mest läst, men i dag åkte vi på fikastund med farmor på mysiga Pensionatet.

Och så har jag yogat i dag. Två gånger, bara för att det är internationella yogadagen.

Min yoga har verkligen förändrats genom åren och fortsätter att omformas efter behov.

Efter träningen i förmiddags yogade jag en mer styrkeinriktad klass och nu i kväll en fyrtio minuter lång klass med mer fokus på andning och fokuspunkter.

I juli kanske jag ska testa en ny yogaform. Nu när jag inte springer lika inrutat längre, finns det tid över att leka lite och testa nytt.

Jag är så glad att jag fann yogan.

Och att yogan fortsätter att visa mig genom livet.



Inga kommentarer: