onsdag, juni 01, 2016

Som en prinsessa


* * *
Kompressionstights, hundhårsvänliga byxor och myströjor i all ära.

Jag köpte en helt ologisk klänning av den enkla anledningen att jag kände mig som en prinsessa i den.

Prinsessa. Visste inte att jag ville uppleva det.


Finast är det att bryta av tyll med raggsockar och grova kängor.


Pudrigt rosa med spets och lång kjol som nästan släpar i marken.

Lite slarviga lockar i håret och armband som rasslar.


Små, små knappar i ryggen.


I dag känner jag mig långt från prinsessa.

Jag har ett infekterat skavsår på ena stortåns nagelband. Det gör så ont att jag har vaknat av det i natt. Nu har jag fått tips och råd på vårdcentralen (jo, faktiskt - men jag var egentligen där i annat ärende). Digniteten blir liksom en annan när man ska använda just den foten i ganska många mil ganska snart.


Men, tån kommer att hinna ordna upp sig. Jag tror på det.

Och bakom dörren till pysselrummet hänger den.

Min fina puderrosa klänning som jag kan drömma mig bort i.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Tips, tips: zinkhäfta på såret på tån. Det brukar dra ut o påbörja läkningen rätt snabbt 😊

Mari sa...

Tack för tipset. Har tejpat med zinkhäfta sedan i går förmiddag och har inte lika ont längre!

Anonym sa...

Eller hur!! Det är toppen att använda även vid nagelrispa som tenderar att bli litet infekterad eller liknande. Bara ta precis så att det täcker strax utanför själva skadan och trycka fast det. /Birgitta