torsdag, januari 26, 2017

Hall & hem



* * *
Jag älskar vårt skeva gamla hus med stensockel. Jag älskar vårt hem. För mig spelar det stor roll, hur mitt hem ser ut och framför allt känns.

Ibland kan jag drömma om nytt.

~ det funktionella och praktiska ~

Någon gång när jag gjort inredningsreportage kan jag föreställa mig hur det skulle vara att flytta våra möbler in i en nybyggd villa. Jag tänker på ryggstödet i soffan som Leslie totalt har demolerat med sin kroppsvikt. Likt en prinsessa på ärten balanserar hon där uppe. Och på de nötta mattorna och knarrande stolarna. Nej, våra möbler skulle vara malplacerade, de trivs i gammalt hus.

Jag tycker så mycket om att göra inredningsreportage. Inte för att fråga om designers och märken, utan för att få höra människors historier och förhållningssätt till boende och vardag.

Det är en gåva att få göra sådant på arbetstid, och det gör mig glad, så här en helt vanlig vardag i slutet av januari.


Inga kommentarer: