lördag, januari 28, 2017

Sötpotatisarna och jag


* * *
När jag sprang maraton i somras hade jag en craving efteråt: Sötpotatispommes.

Alltså riktiga, krispiga och friterade.

Eftersom vi inte hittade något söndagsöppet ställe med det på menyn, åkte vi hem från Stockholm utan att jag fått äta det.

Men i dag, drygt ett halvår senare. I dag var det dags att åka till närmaste större stad för att testa deras nya burgarställe.

Och gissa vad de hade på menyn? Peppen var total!


Jag valde en barbeque texas med glutenfritt bröd.


I väntan på mat ...


... kan man passa på att kamma och fläta hår.


Och sedan var det dags för käk.

Det glutenfria brödet var ovanligt bra och burgaren god. Inte i klass med Flippin' eller Garage Bar, men bra.

Och sötpotatispommesen var krispiga på ytan och krämiga inuti. Kanske svårt att leva upp till en craving man haft i dryga halvåret. Men de får klart godkänt. Nästa gång äter jag med aioli till.

I mitt Facebook-flöde får jag upp bilder från när vi var i Thailand för två år sedan. Jag längtar ut, jag längtar bort. Men en dag i Luleå är också en fin sak att ta sig för, så här i slutet av januari.



Inga kommentarer: