lördag, januari 21, 2017

Ljushållare i stjärnmärkt trä




* * *
En brännpenna i julklapp, några cirkelformade delar av en björk och gamla ljuskoppar.

Siri och hennes pappa skapade och jag fotograferade.

Tycker om i all enkelhet.

Annars? Veckan rusade iväg. Jag hade ledig torsdag i stormen och ägnade mig åt promenad, träning och yoga. Jag lagade köttfärslimpa med citronoliver och bbq-sås och hämtade min dotter från skolan och hade en mysig tv-stund med henne innan middag.

Sedan åkte jag på bokklubb i Antnäs och pratade om en läsupplevelse som jag tyckte mycket om. Nästa bok på tur är Ferrantes "Min fantastiska väninna". Eftersom jag helst inte köper böcker ställde jag mig på bibliotekskö. Med tanke på att det är 115 före mig så kommer jag nog att behöva inhandla den.

Och så jobbar jag i helgen. Tycker allmänt att det är skönt med ljus ute men att den här tiden på året är lite trist. Det är liksom mycket vardag och lite glitter.


Inga kommentarer: