onsdag, januari 18, 2017

Hemmatränar


* * *
Fick ett mejl från organisationen Springtime. Via det såg jag en film om New York-maraton och fick gåshud.

Någon gång.

Vid årsskiftet formulerade jag en ny träningsformel.

Mer löpning, av bara lust. Mittemellan-springningen som knappt gör en bättre men som är fin för välbefinnandet. Då jag kan se tv-serie (när jag tränar löpband) och kan lyssna podd (när jag springer ute). Mysträning, kallar jag det.

Sedan vill jag hitta gemenskap i yogan. Andligheten i rörelserna. Det är nästa steg.

Den tredje delen är hemmaträningen via Zuzka Lights hemsida. Blandade pass, mycket hopprep, kettlebells och egen kroppsvikt.

Jag har en del grejer hemma, gör chins i romerska lekringarna, har gjort egna sliding discs av gamla cd-skivor och har köpt ett billigt hopprep.

Om jag skulle investera lite i saker till min hemmaträning skulle det vara det här:

Ett snabbare hopprep med bra handtag, en chinsstång att hänga i dörrkarmen, nya sliding discs och bra powerbands.

Det som sammanfattar utrustningen är att den är mångsidig. Med fantasi kan man använda dem till många olika övningar. Det gillar jag.


Inga kommentarer: