måndag, maj 26, 2008

Frimärken


(ps)


Snacka om att vara petig. Inbjudningskorten är ju klara. Köpte till och med frimärken för att kunna lägga dem på lådan i går. Men när jag kom hem insåg jag att jag köpt motiv med svarta, tunga, hårda fordon på.


Och det går ju inte. På lunchen går jag och byter dem.


De här, som heter Äta ute, skulle vara fina.

** Uppdaterat: Självklart får man inte byta frimärken, trots att de bara är en dag gamla. Så jag fick vackert inhandla nya. Tur att man skickar så mycket snigelpost ...

4 kommentarer:

Gudmodern sa...

Ville bara säga att jag igår fick möjlighet att läsa den nya tidningen som du är redaktör för. Jag tyckte att den var jättebra!
Extra pluspoäng för att det är unga människor, som man känner igen/(sig i) som figurerar.
Den känns ung och fräsch om du frågar mig.
Ser redan fram emot nästa nummer,(som jag tänker tjuvläsa, då jag/vi saknar PT-prenumeration), när kommer den?!

Kram och hälsa familjen.

Sara sa...

Å vilken jättefin bild av Siri med hink och spade, solhatt och skogen i bakgrunden!

Catarina sa...

Ja, det är somriga frimärken. Det enda jag funderade på idag är vem som har en julskinka i picknick korgen.

OCH folk gifter sig hela tiden så mängder av inbjudningar skickas. VARFÖR har inte posten några bröllopsfrimärken.
Ringar
Bröllopstårtor
Något sånt motiv skulle vara bra.

Mari sa...

Hej Karin, vad kul att höra att du gillar Extra! Toppen! Men 'tjuvläsa' behöver du inte, eftersom det inte är en bilaga till PT, utan en egen gratistidning som ska delas ut med post till alla hushåll i Piteå och Älvsbyn. Så även om du inte har PT ska du få hem den i lådan ; )
Nästa nummer kommer den 18 juni. Kramar debax.

Ja, visst är den fin Sara. Det är fader/morfar som plåtat.

Catarina, man kan verkligen fundera vem som tar hela julskinkan i picknic-korgen ... Och det där med speciella bröllopsfrimärken var ju en smart idé.