onsdag, maj 21, 2008

Nr 1

Första läsarsamtalet har kommit.

Och det var minsann inga hyllningskörer.

Istället var det en man som tokskällde ut mig för att jag stoppat reklam i hans brevlåda och han vill minsann inte ha skiten. Och det där med att posten delar ut och att bara de kan sluta posta i hans låda, det gav han inte mycket för.

Visst är det kul. Att man jobbar som en galning med något man tror på i månader. Och så är det något sånthär den första responsen man får.

15 kommentarer:

Isabelle sa...

Tänkte bara kika in för att gratulera dig till ett jättefint jobb med tidningen. Vad kul, en sån tidning har jag saknat i piteå.
Och visst är det trist att det finns typer som bara sitter hemma och väntar på att få klaga på nånting. Trist nog är det ofta bara dom som hör av sig, inte dom som är positiva. Ta inte åt dig alltså! Heja dig! /isa

elina sa...

ja heja dig! och heja extra.
jag ser fram emot att hälsa på hemma i piteå om ett par veckor och läsa nya numret som mamma ska få spara åt mig.

Anonym sa...

Men du, Mari, det är ju så många fler som blir glada! Och du vet ju att det behövs skit(gödsel) för att nåt ska växa:) Det blir såå bra! Ha det gott!

Anonym sa...

Hej Mari,

Jag minns så väl första året vi hade restaurangen. Fick vi beröm av 12 bord och kritik av ett så kunde jag inte sova på natten. Anade jag bara minsta lilla att någon inte var jublande nöjd på ett bord så försökte jag vända ut och in på mig själv för att förhindra att de skulle gå från oss missnöjda. Ibland på bekostnad av de "snälla gästerna" eftersom jag nästan med tunnelseende försökte charma det trumpna bordet.Jag ville att ALLA skulle vara strålande nöjda och trodde i min naivitet att det kunde vara så. Det värsta var dock att jag inte ens tog åt mig av berömmet för att jag snöade in så illa på kritiken.

Det jag lärt mig nu, 4 år senare,är att alla inte kan vara nöjda. Även om alla får samma produkt och i vårt fall samma service. Att vissa människor är födda missnöjda. Vissa behöver kasta skit för att må gott. Trampa på andra och skrika ut sitt missnöje över än det ena än det andra. Och vad vi än gör för att pleasa dessa människor så blir det aldrig rätt. De vill inte ha det bra. De VILL vara missnöjda! Man kan kalla dem för gnällkärringar och gnällgubbar.

Man får helt enkelt utgå ifrån hur man känner själv. Leva sin övertygelse. Ta åt sig av konstruktiv och vettig kritik, förbättra det som kan bli bättre, och VÄXA med berömmet. Resten får rinna av som vatten på en gås.

Grattis till en fin fin tidning. Du är duktig Mari! Live your dream!

Kram Sarah

Anonym sa...

ja synd bara att alla som tycker att den är bra inte ringer och säger det ( fast det vore kanske ohanterbart med en sån mängd)Jag tycker den var super som du vet, puss!

Anonym sa...

Självklart så ringde jag och beställde 100 ex av tidningen till Acusticum idag. Vi har U1-utställning på fredag och lördag och jag tänkter dela ut tidningar till alla och envar. Ha en fin dag. Grattis.

Anonym sa...

Inte ska du bry dig om sura gubbar! Grattis till nya tidningen som verkligen är jättefin och slår konkurrenterna med hästlängder! Och grattis till att du får använda hela din kompetens och att rätt personer förstått att du har den! Fattar att du jobbat som en liten iller med detta och hoppas att fortsättningen blir lika lysande. Stora kramar! :)
ul

Anonym sa...

Nu har jag läst den och den var superbra!!! Längtar till nästa nr!

Strunta i kritiken, vissa gnäller bara för att gnälla!

Ha det så bra!
Kram Sara

Storm sa...

Gratulerar! Tack för den fina texten. Lycka till med nästa nummer, vind i seglen och allt det där :-)

Anonym sa...

Tyckte också om den. Och bra format dessutom. Lillan tyckte att den var god...=)

hos oss på lilla backen sa...

Snygg design, bra att läsa och framför allt en strålande redaktör, Stå på dig Mari vi är så många fler som älskar det du gör!

Sara sa...

Äntligen kom den, lika fin som jag trodde rakt igenom! Grattis Mari, vilket snyggt jobb du har gjort!

Terése sa...

Grattis till drömjobbet!

Och grattis till ett intressant (och mycket snyggt) förstanr.

/Terése

(Jobba på, och ta inte åt dig av skiten)

Anonym sa...

Tänkte när jag såg ditt mob.nr: oj, modigt, men det är väl så i dessa moderna tider, att man har numret i tryck. Tidningen är mycket snygg, intressant och fin!

Mari sa...

Isa, tack, kul att du gillade tidningen. Och nej jag ska inte ta åt mig, blev bara sänkt en liten sekund! Men sedan går det ju inte att sura med tanke på alla fantastiska fina kommentarer jag får här!

Elina, då kanske du prickar in andra numret av Extra under din Piteåvisit. Det kommer nämligen den 18 juni.

Lisa - visst har du rätt. Jag vet ju att det är så, gäller bara att banka in det i huvudet.

Sarah, du har så rätt. För egen del har jag kommit dit att jag förstår att vissa klagar bara för att klaga och att det finns många många fler som tycker att det jag gör är bra. Jag vet också att de som har benägenhet att göra sin röst hörd är klagomänniskorna. Men från att VETA och FÖRSTÅ, till att inte låta de okonstruktiva klagomålen få fäste i hjärna och hjärta - dit har jag inte riktigt kommit ännu. Ett lager tjockare hud är beställd, bara det att endast jag kan producera den. En process och utveckling kallas det visst.
Vi åt by the way en fantastik lunch (bondbönssoppa) hos er i går. Lyx i vardagen, om någonting! Kram till dig.

Hanna, tack raring.

Ewa, jaha var det du som ringde?! Klokt av dig ; ) Hoppas det går bra
med utställningen!

Kära mentor UL, tusen tack för berömmet. Jag sträcker på mig lite extra. Och kan inte annat än att hålla med ; )

Sara! Tack!

101 Storm: Känns fint att du tycker om texten. Jag har fått indikationer från ett flertal människor om att de inspirerats av din lista! Och även från de som siar om att du kommer att bli extra uppvaktad på dansgolvet av damerna nästa utekväll.

Anna, härligt att tidningen smakade!

Linda, tack för ditt fina beröm! Det värmer.

Tack för berömmet Sara.

Och tack Térese!

Emma, det är ju mitt jobbnummer. Men de som ringt har inte ringt mobilt, de har nått mig via telefonen på tidningen. Fast nog har det skett en förändring, förr lämnade till exempel företag knappt ut mobilnummer. Nu är det mer en självklarhet. Bra för oss journalister i alla fall.

Tack för berömmet.